OPERA_SPACE
Dwa światy
Kwarantanna jest świetną okazją do retrospekcji. OPERA_SPACE wertuje archiwa fotosów, reportaży z wydarzeń, przegląda katalogi sesji fotograficznych. Każde zdjęcie to zapis emocji związanych z inną przygodą i pretekst do uśmiechu.
Największe wydarzenie musicalowe sceny przy Odeskiej to bez wątpienia polska premiera „Doktora Żywago”. Rozmach spektaklu w reżyserii Jakuba Szydłowskiego przeszedł oczekiwania najbardziej wymagających widzów. Przebojowa obsada, bezprecedensowo rozpisana partia orkiestry (oryginalna partytura jest rozpisana na 11 muzyków – w naszej wersji bierze udział nieporównywalnie większy skład), monumentalne dekoracje Mariusza Napierały, rozbudowane sceny batalistyczne – wszystkie te elementy okazały się receptą na sukces. Niebagatelne znaczenie odegrało także wspaniałe tłumaczenie libretta. Z angielskiego przełożył je Daniel Wyszorgodzki – wybitny tłumacz i znawca musicalu, autor wyjątkowej książki : „Ale musicale”, której fragmenty na operowym kanale YouTube czyta co czwartek solista Maciej Nerkowski. Dziś będzie można usłyszeć historię „Skrzypka na dachu”, którego białostocką wersję niedawno wpominaliśmy na OPERA_SPACE
Z mojego punktu widzenia „Doktor Żywago” to też bardzo ważny spektakl – przyniósł mi Grand Prix IV edycji Konkursu Fotografii Teatralnej Instytutu Teatralnego im. Zbigniewa Raszewskiego. Zdjęcia, które prezentujemy dzisiaj nie pochodzą jednak z zestawu konkursowego. Fotografując „Żywago” zestawiłem ze sobą kadry z prób i z gotowej inscenizacji. To dwa zupełnie różne, ale nierozerwanie ze sobą związane światy.